18 november

Fan, man kanske skulle spelat Bingo Lotto idag? Jag har ändå inget att göra, så då kan man ju lika gärna vinna en bil eller en miljon eller så... Fast för min del skulle det nog passa bättre med en miljon eller två, eftersom jag fortfarande inte har skaffat körkort. Om jag skulle vinna massa pengar så skulle jag köpa en stor tvåa mitt i stan. Helst takvåning med en grymt stor balkong, som man kan ha grillkvällar på på sommaren. Och så vill jag ha ett stooort vardagsrum, så jag får plats med värsta grymma baren. Ett spejsat badrum och kök ska man ju med ha! Köket ska ju helst vara modernt i svartvitt med röda inslag, det vore nice. Badrummet får gärna gå i vitt, med gröna och träfärgade inslag. Gärna jacuzzi med. Och golvvärme. Bastu med kanske? Oj, jag glömde nästan det viktigaste! Ett dressingroom! Det måste jag ha! Med heltäckningsmatta i en cool färg, och massa speglar. Lyxigt ska det vara!
Fast egentligen är jag ganska nöjd som jag bor nu, men man måste ju ändå vara beredd, så man vet vad man ska göra med alla pengar om man skulle vinna en vacker dag. Eller hur? Vara förberedd, det är bra det.

Okej, tillbaka till verkligheten.
Idag har jag shoppat lite inredning till vardagsrummet. Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag nog kunna köpa hur mycket som helst. Men men, när man nu, som jag, faktiskt har begränsade tillgångar, då får man ta sig i kragen. Man vill ju inte äta nudlar en hel månad. Usch!´

Vad önskar du dig i julklapp? Det är lika jobbigt varje år. Speciellt nu. När man har flyttat. Då känns det som att man har ett visst "ansvar" att önska sig praktiska saker. Typ stekpannor och grytor. Men hur kul är det att få på en skala? Noll. Men så kom jag på en idé. Jag/vi kan önska oss presentkort på IKEA. Det vore det optimala! För vi är långt ifrån färdiga ännu. Vi behöver fler hyllor, och vi behöver definitivt en ny matservis plus lite annan skit. Fast jag skulle behöva en hårtork också. Och så vill jag iPodstrumpor. Min iPod börjar bli repig.




(just det, finns det någon som kan tala om för mig hur man designar sin blogg så den blir lite mer personlig? med egna bilder och dylikt?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback