13 september

Hej hopp!
Sitter på jobbet och har inget att göra... (som vanligt). Tiden går så jädra långsamt när det inte finns nåt att göra! Det blir lunch om lite mindre än en halvtimma, och sen är det inte så långt kvar på dagen ändå. Egentligen får jag inte sitta vid datorn och göra "privata" grejer på arbetstid, men så länge ingen (chefen) märker något så klarar jag mig!
Jag beställde bredband från Telia för en vecka sen, och då får man ju vänta ca 10 arbetsdagar innan man får det... Det känns som en evighet. Men hemtelefon har vi i alla fall, och nu fungerar den bra!

Nu börjar lägenheten kännas mer som ett hem. Nu har vi inte en massa kartonger överallt. Det enda som fattas är gardiner, tavlor och växter, annars är allt prima! Och idag ska vi måla färdigt sista halvan av badrummet, sen är det också klart, skönt! När vi flyttade in var badrummet rött. Inte så himla läckert med tanke på att det är en brun plastmatta, *ähum*. Men det blir fint när det är klart.

När man har flyttat ska man givetvis ha inflyttningsfest. Det är ju kul. Väldigt kul. Det som är mindre kul är att beräkna hur många och vilka som ska komma. När jag och Robban satte oss ner och planerade så fick han säga vilka av hans kompisar han ville bjuda, och sen var det min tur. Ööööh. Typ inga. Det känns som att det är grymt många "vänner" som har fallit bort sedan skolan slutade. "Vänner" känns inte längre som vänner när man inte hör någonting från dom, fast man skickar sms. Det känns tråkigt. Och det är många som har gjort så nu.
Men på ett sätt är det också bra. Då kan man sålla bort de ruttna äpplen och bara ha de fina kvar.
Tack Linda, för att du finns <3.


Kommentarer
Postat av: rickard

jag har med märkt det där med att man inte hänger så mycket med folk längre, eller träffar dem som man var med i skolan så mycket.. det är lite wierd.. haha.. som om man inte hade mer gemensamt än skolan.. lite tråkigt på sitt sätt.. egentligen.. hm.. går allt bra med lägenheten?

Postat av: malin

och det har jag me märkt :) nu träffar man inte alla varenda dag så nu är det upp till var o en att se till så man träffas, vilket blir så svårt när alla jobbar olika tider o grejs :) eller nått.. haha!
och jag är riktigt avis på er som har fixat lägenhet, jag vill me :)

2007-09-18 @ 01:19:01
URL: http://www.bloggspace.se/compte/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback