I'm a working mtf

Höpp höpp. Upp, klockan ringer! Vakna! Nu ska du gå upp! Höpp höpp.
 
Samma visa varje dag. Men det är ändå skönt att ha fasta rutiner. Utan dom skulle allting vara tråkigt. Tänk om jag hade gått hemma och varit arbetslös. Fy fan. Det skulle verkligen inte passa mig. Sen kan jag väl inte påstå att mitt jobb är det mest perfekta. Arbetsfördelningen är inte den bästa alla gånger, och det kan man tyvärr inte påverka så mycket verkar det som. Men jag har härliga jobbarkompisar iallafall, det betyder ändå mest.

Tvättid idag med, lagom roligt. Tycker det känns som att man inte gör annat än tvättar. Och lagar mat. Och städar. Fast egentligen är det nog på det viset att det känns som det bara för att jag ofta tänker "Oj, vad stökigt det är, jag kanske borde städa...", men oftast så blir det inte av förrän det har förvandlats till en soptipp eller när man får besök.



Någon som har något bra middagstips? Är lite sugen på kyckling idag, men vet inte riktigt vad jag ska laga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback