Tips till alla hemmafixare!

Som ni kanske har förstått har vi slitit ett tag med våran kära lägenhet. Det var bara det att motivationen försvann totalt där ett tag, och det tog ett bra tag innan den ville komma tillbaka! Men! Förra veckan när vi hade semester så jääävlar, då tog vi oss an det sista rummet, kontoret. Och det är ju inte "bara" att måla om och lägga lite golv. Först ska man skrapa bort all tapet, i detta fall ca 7 lager... När tapeten väl är borta ska det spacklas, sen slipas, och sen spacklas igen, och sen återigen slipas. Efter detta kan man börja måla! Men då är det inte bara väggarna! Nej, det är även taket, elementet, runt fönstret, dörrkarmen och även själva dörren. Efter detta kan man slutligen lägga golvet och sedan sätta fast golvlister. Sen, min vänner, är det klart.
Förstår ni nu varför allt tar sån j*vla tid?!


Slutligen vill jag tipsa om något som heter "Tapet-väck". Detta är en fantastisk gegga som är bättre vatten (som ändå bara rinner överallt, och bättre än tapetklister som man måste hålla på och plasta in! Det kan nog inte bli lättare än såhär! Det är bara att smeta på med en roller eller pensel, låta verka nån minut, och sen är det bara att skrapa (förslagsvis med en spackelspade). Vi köpte denna på Colorama för 229:-!

Kommentarer
Postat av: Syrran

:O Det skulle jag haft när jag höll på att riva tapeter!! Bra att veta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback