Konsten att vara tacksam

Jag har tänkt på en grej.
Man ska alltid vara så himla tacksam över allt. Och visst är jag väl tacksam över att ha en kärleksfull familj, världens bästa pojkvän och kompisar. Men bara för det behöver jag väl inte vara tacksam jämt? Jag kan väl få vara missnöjd ibland också!

Exempelvis så suger det att jag lider av pengabrist, och nej jag har inte shoppat... Det är faktiskt AF:s fel! Sen suger det att jag är så trött hela tiden! Sen suger det att det inte är lika fint här hemma som det var när jag var arbetslös. Sen suger det att jag inte har någon karaktär. För så duktig är inte jag. Finns det choklad så äter jag ju givetvis. Och inte fan jag går jag nån powerwalk när jag kommer hem från jobbet halv åtta! Även om jag skulle kunna göra det. Karaktär var ordet.

Men faktiskt. I det stora hela är jag rätt nöjd. Och att komma på det är jag tacksam över ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback