Duktig-flicka-syndromet

Är nyss hemkommen efter ett besök hos läkaren... Tack och lov var hon i sina sinnes fulla bruk och skrev inte ut några starka tabletter till mig!
Hon/vi kom fram till att jag är stressad, och har så kallad spänningshuvudvärk. Så just i detta fall hjälper inga tabletter, utan det är jag själv som måste jobba för att bli av med detta. Hon tyckte att det var viktigt att jag tog mig tid att njuta, fundera och försöka slappna av (lättare sagt än gjort, det sa hon med), men jag ska verkligen försöka. Jag kanske eventuellt borde gå till en sjukgymnast som har avslappningsgrupper, eller prova på yoga.

Som tur är så har jag ju träningskort på Onyx, där erbjuder de yoga och har även en
relaxavdelning! Tänkte att det kanske vore nåt för mig och min syster...
Sedan kom jag även på att jag faktiskt har en spikmatta liggandes här hemma någonstans (frågan är var?!), det ska ju tydligen vara bra också...

Den största funderingen jag har är dock hur jag ska kunna känna mig avslappnad med tanke på det jobb som jag har? Med helt sinnessjuka arbetstider (vi jobbar halva arbetsveckan på två dagar) och orimliga krav på sina anställda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback