Det här med cd-skivor...

I min familj har vi alltid köpt mycket cd-skivor. Det skiljer sig väldigt mycket från familj till familj har jag märkt, och därmed synen på denna fina runda sak. Missförstå mig inte nu, men personligen tycker jag att man ska köpa skivor av sina favoriter, annars känns det inte lika äkta. Förstår ni hur jag menar?

Jag och Robban har många gånger diskuterat det här med stereo. Jag har alltid haft en cd-spelare eller stereo på mitt rum. Och jag kan känna att det inte alls blir samma sak att lyssna på musiken från datorn alla gånger. Det är något speciellt med att kunna se skivan, bläddra i det medföljande häftet och läsa låttexterna och kolla på bilderna. Jag tror att jag gärna vill ha en riktig stereo igen. Nu för tiden finns det ju så snygga så det skulle smälta in utan problem!

Sedan har jag funderat på en annan sak. Hur är det möjligt att ett bands logga kan bli mode? Som exempel kan jag ta Rolling Stones vackra tunga! Jag själv är ett stort fan av de rullande stenarna, men eftersom deras logga blev ett populärt mode hade många på sig t-shirts och linnen utan att ens veta vilka de är. Sånt kan jag störa mig på. Man måste ju kunna stå för vad man har på sig!

(den fina samlingen med Bruce fick jag i julklapp av mitt förra jobb, gissa om jag blev glad?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback