Lite filosofi...

Filosofisk som jag är, så satt jag just och funderade över bokstävernas betydelse i en text. Flummigt, jag vet, men också ganska faschinerande.
Jag har själv märkt när man fått ett sms, en text eller en kommentar där texten består av STORA bokstäver, att orden liksom skriiiiks ut i huvudet! Förstår ni vad jag menar?

STOR TEXT. Gaaaah, någon skriiiiiiker i mitt huvud!!
Kursiv text. Känns nästan som att någon viskar... Det känns som "en lugn text".
Understruken text. Det känns som att någon vill poängtera något.
Fet text. Kan betyda lite olika saker enligt mig. Att man t.ex. vill poängtera något, eller verkligen betona en viss sak, eller påkalla uppmärksamheten till just den texten eller ordet.

Skumt det där... Eller hur?


Kommentarer
Postat av: thkl

Jag har svårt för VERSALER, känner som du, att ngn SKRIKER och ändå används det var som helst hur som helst i princip. Sjukt;)thkl

2009-02-25 @ 18:50:55
Postat av: jejo

Och jag undrar vad det betyder när man stryker över texten?! Håller med thkl, helt sjukt;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback