Geblod.nu


Nu är jag nyss hemkommen efter min 5:e blodgivning! Jag minns när jag var liten och följde med mamma till Blodcentralen. Då sa jag att så fort jag fyller 18 så ska jag börja ge blod! Sagt och gjort.
Jag borde egentligen hunnit med fler blodgivningar, men jag har piercat mig några gånger sen jag blev 18, och då måste man vänta med att ge blod i ett år tror jag.

Idag fick jag med mig en sandfärgad Kivilykta för "besväret", den hade jag inte i min samling sedan innan, så det var ju roligt : )

Ger ni blod? Om ni kan och har möjlighet, gör det! Blod behövs alltid, och tänk på att det kanske är du som är i behov i blod någon gång i livet.

Kommentarer
Postat av: Lina

Får man iittala när man ger blod? guuud... gick in på geblod.nu direkt och läste lite! Gör det ont?! Har haft i tankarna innan att jag velat ge.. men har liksom aldrig kommit till skott. Nu kanske man gör det! haha

Postat av: Madde - madelajjn

Lina: Haha ja i alla fall här i Borås! :) Jag tycker inte att det gör så ont, det är ju bara sticket som känns, sen sitter man bara där i lugn och ro resten av tiden :)

2011-04-13 @ 18:56:39
URL: http://madelajjn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback