12 mars

Idag känns det verkligen som vår. Solen skiner och molnen är härligt fluffiga mot den blåa himlen. Det gör mig glad.  Jag ska alldeles strax åka ner till stan för att klippa mig och hämta mina skor hos skomakarn'. Det ska bli härligt att få bort alla sletna äckliga toppar faktiskt. Lite tommare blir det på kontot dock. Jag hade tänkt att jag skulle vunnit lite pengar på Jackpot idag, men det tyckte visst inte dom. Konstigt det där.

I lördags var det ju också Melodifestival, och vann rätt låt? Både ja och nej.  Jag hade faktiskt tre favorier, The Ark, Andreas Johnson och Sarah Dawn Finer. Så egentligen spelade det ingen större roll för mig, men det kändes ändå som att Andreas Johnson skulle vunnit. En sak som också var konstigt var att Marie fick så lite röster, hon är ju skitbra!

Haha, och idag ringde Mia mig, "Har du läst tidningen?", "Nää, vadå då?", "Vi är med!". Så det visade sig att jag, Mia och Sara var med i Borås Tidning idag, och bilden var för övrigt helt sjukt ful. Det ser ut som om jag väger typ 80 kilo minst, och så blundar jag på det med. Oskarp var den med. Hurra!
Jaja, sedan berättade Mia att en snubbe från Radio Sjuhärad hade ringt henne och frågat om vi ville vara med i deras morgonprogram imorgon... Så imorgon är vi då alltså med i radio... Lite halvnervöst, men kul också. Tidigt som attan ska vi vara där med, 07.15!
I vanlig ordning kommer jag säkerligen skämma ut mig. Men tummarna kan man ju alltid hålla.

Jag och pappa har släppt hundarna i hagen idag med, första gången för i år. De blir så härligt sprallig och glada när de får springa runt. Lite fotande blev det också, men någon bild orkar jag inte lägga upp för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback