21 maj

När jag tänker efter inser jag att studenten är nära... Nästa vecka är det bal, och veckan därefter är det studenten... Jag får liksom en konstig känsla av att det nära men samtidigt så långt bort. Plötsligt så kastas man ut från skolan, ut i arbetslivet. Det känns overkligt. Både skönt och lite skrämmande på samma gång. I sommar kommer jag förmodligen tycka att det är hur gött som helst att gå upp tidigt för att tjäna pengar istället för att plugga.
En sak som jag ska försöka kämpa för är att hålla kontakten med alla polare. Vänskapen får liksom inte försvinna ut i sanden på det sättet, det vore ju fruktansvärt! Hoppas bara att de känner samma sak, för man kan knappast kämpa helt själv...

I sommar, eller efter sommarn, det beror på, ska jag och Robban flytta ihop. Det känns också lite overkligt. Men det ska bli hur gött som helst! Vi har fått nys om en stor tvåa, och jag känner de som bor där, så vi ska väl åka dit och kolla lite, men eftersom det är en hyresrätt så vet jag inte om man kan välja ut vilka som ska få flytta in...jag tror inte det.

För tillfället sitter jag med min underbara examinationsuppgift i historia. Jag måste verkligen sätta fart nu känner jag, annars blir det bara pannkaka av alltihop!

Så, nu ska jag återgå till mitt skrivande och lyssna på Frida - Dunka mig gul & blå, då blir man glader!


Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback