15 januari

Första inlägget år 2008. Har jag något smarrigt att berätta? Har det hunnit hända något kul ännu? Nja. Jag kan ju börja med att berätta att jag faktiskt, trots egna tveksamheter, har avlagt ett nyårslöfte. Det stavas k-ö-r-k-o-r-t. Eftersom jag nu har lagt ut det här, och även berättat det för vänner och bekanta, är det nästan ett måste att ta tag i det nu. Det var det som var min baktanke med det hela. Annars skulle jag väl aldrig få "tummen ur röva", som farmor skulle ha sagt. Och på tal om farmor, så har hon med ett finger i spelet. Haha, det lät lite fel kände jag. Nåja, det är i alla fall på det viset att jag har haft dåligt samvete den senaste tiden för att jag inte hälsat på så mycket som jag hade velat. Då tänkte jag att det kanske skulle bli oftare om jag hade körkort, och bil såklart, men det fixar ju sig.

2008 har bjudit på flera händelser, vet dock inte om jag vill kalla det ett löfte, det ska bara bli en vana är det tänkt. Det hela började med en "vit månad", alltså, inget godis, ingen läsk, inga kakor, inte ens om man går på kalas! Detta ska då gälla hela januari ut, sedan ska det bli ett "normalt" intag av socker. Det spårade allt ur ett tag där innan och efter jul.
En till grej är ju att jag har börjat på Friskis&Svettis. (Jag började iofs i december 2007, men nu tränar jag på allvar) Detta resulterar i träningsvärk på diverse  områden, idag är det benen, tack vare skivstångspasset igår kväll. Men det är grymt skönt att träna, kan inte tänka mig att inte träna nu. Imorgon är det innebandy med jobbet som gäller, en fin liten tradition som vi har här på Apoteket. Sedan blir det step på torsdag och lördag, inte helt fel.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tycker det låter som rimliga nyårslöften. Jag har dock inga, det funkar helt enkelt inte. Fast jag skulle kunna behöva ha samma som dig, det här med körkort. Jag går o drar på det.
I afton är jag redig av mig och bakar en massa bröd...snart ska jag mumsa i mig och kolla på Bygglov. Ha det så bra..kraaam!

2008-01-15 @ 19:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback