Måste fylla på medicinskåpet...

Nu börjar alla mina tabletter ta slut här hemma...
Nästan alla Alvedon, nästan alla Magnecyl och nästan alla Ibumetin. Som tur är, så har jag ju min kära Jenny som bor här på Trandared, så hon ska komma hit med några Naproxen till mig, tack snälla du!

Som ni ser finns det nog inget i min lilla medicinhörna som kan hjälpa mig. Det finns några Ibumetin kvar, sen är det bara nässpray, novaluzid, bakistabletter, tigerbalsam, xylocainsalva och plåster...
Måste fylla på mitt förråd imorrn!


Och vad sa då sköterskan som ringde upp? För det första hade hon tusen frågor, vilket i och för sig var bra, hon kändes väldigt pålitlig. Men hon kunde heller inte komma på något konkret som min huvudvärk kunde bero på. "Har du någon feber?" "Känner du dig yr?" "Har du varit förkyld nyligen?" "Ser du dubbelt?" "Har du ont i nacken?" "Använder du glasögon eller linser?" "Har du migrän i släkten?"...och så vidare.
Mycket bra frågor, men det enda jag kunde svara ja på var om jag använder linser eller glasögon (var dock inte längesedan jag kollade synen) och om jag har migrän i släkten, pappa har ju det.

Hon tyckte även att jag skulle vara hemma imorgon med, men jag får se hur jag gör med det, är så grymt tråkigt att vara hemma ju! Och skulle det inte gå över så ska jag ta mig till vårdcentralen akut på torsdag...

Kommentarer
Postat av: thkl

Mafr, vi saknar dig...Det kanske funkar med att massera tigerbalsam på tinningarna? Ring om jag ska köpa med mig något, slutar fem. The number is 4211. KRYA!

2008-11-18 @ 16:40:57
Postat av: jejo

inga problem vet la du ;)

2008-11-18 @ 19:29:17
Postat av: em

fyyy, din stackare. ligger också hemma och är sjuk. det suger!

vad är det du tar när du är bakis? :p jag tar resorb. asbra!



kram, krya på massa! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback