Hmmm

Alltså, det här med a-kassa är bra krångligt...
När jag slutade på Apoketet var jag snabb med att skicka alla (trodde jag) papper som jag kunde tänka mig att de ville ha. Men. Sen fick jag tillbaka ett brev där de skrev att de behövde kompletteringar... Mhm. Så jag ringde nyss till Apoteket Farmacis lönekontor, och vilka fantastiska nyheter jag fick! Det är åtminstone 3 veckors (!!)väntetid på att få hem arbetsgivarintyg och dylikt... Och sen när jag väl får hem det så ska det skickas till a-kassan, som säkerligen ska ha ytterligare kompletteringar... Great!

En positiv sak var i och för sig att damen jag pratade med på lönekontoret var väldigt trevlig, alltid en liten tröst!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Aaaah, apoteket är så sega!! Förstår seriöst inte hur det kan vara 3 veckors väntetid av att bara skriva ut ett fucking papper. Hahha. Jag väntade i 4 veckor på det.. Fick ingen a-kassa förrän April och jag slutade i Januari, hade alltså väntat på pengar i 5 månader.. GREAT.. Förstår inte hur de tänker.. Tack gode gud att man hade lite sparpengar och föräldrar som hjälpte till.. Men de som inte har det då? Nej, usch och fy för detta jekla papperlandet vi bor i! Hoppas du slipper vänta lika länge! Kram :)

2009-09-22 @ 13:39:39
Postat av: Madde

haha det låter tröstlöst... hoppas jag får jobb snart, så jag slipper allt krångel med a-kassan... jag blir så trött på alla dessa kompletteringar! gaaaah!

haha! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback