It's frajdäj!

Jag har kommit underfund några negativa saker med att vara arbetslös;
- pengabrist (ganska givet)
- man blir begravd i papper
- man är "ledig" när ingen annan är det (oftast)
- och det värsta, fredagskänslan försvinner!

Jag har alltid älskat fredagar, och det gör jag fortfarande, men däremot får jag inte den där riktiga fredagskänslan nu när jag inte jobbar. När man jobbar går man hela veckan och längtar efter att det ska bli fredag. Men nu har jag knappt koll på vilken dag det är.
Nåja, har jag det inte värre än så ska jag inte klaga...
Förresten, en positiv grej med att vara arbetslös är att jag har hunnit greja med kontoret! Så nu har jag kommit på god väg faktiskt, och det finns hopp! Härligt! (givetvis söker jag jobb oxå, medans spacklet torkar)

Ikväll ska vi nog ha lite folk här hemma, skulle tippa på att det blir Mattias, Cicci, Wille och Terese :) Så jag måste iväg till bolaget och även köpa lite tilltugg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback