Det blir till att hålla sig inomhus idag

Om ni inte redan har märkt det så kan jag berätta att det har snöat en del inatt... Jag har aldrig fattat varför det alltid kommer som en chock så fort det snöar. Igår kväll var det inte skottat någonstans vad jag kunde se, det måste ju ändå vara bättre att ta lite i taget så slipper man denna ofantliga mängd snö som blir när man väntar.

Nåja, nog om det. Det känns som att det är lika bra att hålla sig borta från vägarna så mycket det går idag. Inte mig emot! Jag har börjat dagen med en lugn och skön morgon framför teven, SATC och en god frukost!

Ikväll blir det nog Melodifestivalen för våran del. Jag känner någon slags hatkärlek inför det. Samtidigt som jag tycker att alla deltävlingar gör att det blir onödigt rörigt så vill jag ändå kolla. Det är ändå en viss charm med det hela. Ännu bättre hade det blivit om Björn Gustavsson hade varit med i år!

Sedan har jag (vi) lite sysslor att ta itu med här hemma. Jag ska bland annat röja lite i köket, plocka undan kläder i sovrummet, byta sängkläder och lite annat småplock.


jag dricker alltid té ur någon av mina fantastiska tékoppar från Anna Kraitz

att göra! (bland annat)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback