Vardagsrummet

I nuläget är jag inte nöjd med vardagsrummet tyvärr. Nästan alla saker vill jag byta ut, men framför allt soffan!


Istället för den soffan vi har nu vill vi ha en ljusgrå och större soffa. Det tomma utrymmet till höger om soffan vill vi utnyttja, och istället ha en längre soffa. Divanen får mer än gärna vara längre också för att få så många sittplatser som möjligt.
Soffbordet ska också bytas ut, men det får bli när vi vet hur soffan kommer att se ut.
Ovanför soffan funderar jag på att ha en tavelvägg med lite olika motiv, men alla ska ha svarta ramar.
Den ljusgråa soffan på bilden ovan har den perfekta gråa, men dels är den lite liten, och dels vill vi ha en divan...

Tv-bänken vi har idag är jag så sjukt trött på! Istället vill jag ha antingen två eller tre "Bestå" från IKEA.
Till fönstret vill jag inte ha en vanlig gardinstång, utan ha skenor i taket! På så vis skapar man en illusion om att det är högre i tak än vad det är. Plus att det är smidigt att dra för gardinerna om man känner för att få det lite extra mörkt och mysigt.

Det vita skåpet ska vi flytta in i kontoret, och istället ha en lång, låg vit bänk av "Bestå". Teven får gärna sitta på väggen för min del också... Jämte teven på väggen funderar jag på att String-hyllor med lite fina pryttlar i, vad tror ni om det? Lampan ska vi givetvis behålla, men den får stå i ett hörn istället.


Kommentarer
Postat av: Martina

Golvet är ju bra så snyggt! Vad du pysslar, eller ni.. Härligt :)

2011-01-10 @ 19:31:10
Postat av: Madde

tack! vi är supernöjda :) haha, ja jag tycker aldrig man känner sig nöjd ;)

Postat av: Hanna

Hejsan, undrar vart det snygga skåpet kommer ifrån? =)

Det vita med fyra dörrar. Mvh Hanna

2011-02-05 @ 10:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback